Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.05.2007 15:15 - За гората...
Автор: diati Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4239 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 13.09.2009 21:34


image   Оня ден  Краси ми написа  - "работя и чакам да дойде време за гората..."    
  Когато бях дете ходех на Мината. Там баба ми беше медицинска сестра в болницата. Мината си беше едно малко градче, имаше много  хора и деца, имаше дори плувен басеин, училище и много блокове. Но на мен най-много ми харесваше гората. Гората, в която по цял ден прекарвахме с децата и играехме на какво ли не. Тичахме из тревата, правехме пътечки, а като се обърнехме вече ги нямаше. Търкаляхме се в тревата и лазехме из храсталаците за диви ягоди и птичи гнезда. Сега, като отида в гората не смея да стъпя в тревата да не ме налази нещо.Чудя се, какво се е променило, нямало ли е тогава кърлежи и змии...помня, че имаше. Имаше и костенурки, които ловяхме из баирите там. Яла съм ги печени...ужас, как ли оживях...В гората имаше  тетра и когато цъфтеше беше много красиво. Имаше дренки и диви круши, и гъби имаше и не бяха отровни. Пиехме вода от дерето, .... как ли оживяхме тогава..., сега само минерална пием. Та в тази гора, аз градската панта си бях като удома. И тогава очаровах децата там със щурите си сини идеи. Имаше една дребничка и много чаровна лекарка в болицата Лили. Толкова ми беше интересна, че следях всичко, около нея. Тя имаше приятел инженер в мината, който беше висок и красив и много съмнителен според детският ми тогава мозък. Та Жоро всяка вечер ходеше из гората със една голяма раница на гърба. Аз повеждах децата по следите на диверсанта, по пътечки и без пътечки, из храсти и шумаци...Под един храст намерихме раницата на инженера и веднага я проверихме за съмнителни неща. Вътре имаше само две гири.  Жоро вечер тичаше из гората и спортуваше . После те двамата се ожениха и се преместиха.
 Много отдавна там няма мина, няма хора, няма болница. Гората?! -  може би е там...





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Може би?!
07.05.2007 13:13
Но има и други гори!
Не тъжи!
Усмивка!
цитирай
2. angar - Липсва му нещо
22.05.2007 16:48
Липсва му нещо на това разказче - и то е къде се намира тази мина? В Странджа ли - Медни рид. В Пирдоп ли, в Бобов дол ли, някъде в Стара планина ли, някъде в равнината ли? Къде ли така хубаво цъфти смрадликата, а има и гъби, и диви круши и дренки?
цитирай
3. diati - Но има и други гори!...
23.05.2007 21:22
тази беше реална и вълшебна...
цитирай
4. diati - angar,
23.05.2007 21:28
тя е там много , много далече в детството ми...Не мога да се върна там, но с мислите и спомените си отидох...
цитирай
5. dana55 - Имам спомени от една такава гора, край едно минньорско градче.
15.06.2007 18:39
Ходехме през пролетта да берем пандипашки-виждала ли си ги..много красиви, лилави , с листа продълговати и нежни..
цитирай
6. diati - Дани,
15.06.2007 22:16
наистина..., не знам, какво е това...пандипашки
цитирай
7. dana55 - Мисля , че са диви орхидеи.
17.06.2007 09:58
Има ги и около Бачковския манастир.Сестра ми знае къде растат и през пролетта ходим ,за да ги видим..
цитирай
8. анонимен - И аз съм била там...
06.07.2007 15:19
Няма я мината, няма я нашата обична маминка...
Но гората е там. Все така тиха, все така сънливо слънчева. Чуват се само птиците и растежа на тревата. Ходихме с Красимир за жълт кантарион. От блоковете няма и следа. От детските игри също. От диверсантите, от топлите питки със сирене са останали сладко-горчиви спомени.
цитирай
9. july26 - Toва беше първото,което накара Слънцето да се загледа в часовника...
08.11.2007 14:05
Мнооого е хубаво,от него тръгна разказа...
:))
цитирай
10. veselinvalev - diati
22.01.2010 22:34
Много хубав разказ. Много ми хареса. Естествен и някак си по детски непринуден. Има го духа на детето за което се разказва. И гората за която разказва. Поздрави!
цитирай
11. diati - благодаря, Веско!
22.01.2010 22:50
Уви да остаряваме е неизбежно, но да порасваме е по-желание слава богу, така, че напред към нови спомени:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diati
Категория: Лични дневници
Прочетен: 145436
Постинги: 18
Коментари: 157
Гласове: 3036
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол